Thursday, January 12, 2012

Underhållande läsning

Många människor har fullt upp med att ge goda råd på alla önskvärda och framförallt oönskade sätt till oss blivande föräldrar. Jag kan känna viss irritation redan nu innan barnet kommit. Kan tänka mig att min hormonnivå kan leda till både ena och andra frustrationsutbrottet över alla "goda" råd som kommer komma...

En väninna som oxå väntar barn snubblade över denna artikel vilket fick mig att dra på smilbanden! Nu ska jag ärligt säga att både min mor och svärmor har respekt och förnuft nog att inte komma med råd på det sättet så inte riktat till dem, men tycker det är spännande att se hur råden ändrat sig genom tiderna och inte konstigt att nyblivna mammor får utbrott. (Klicka på artikel så kommer du till den)

ARTIKEL

Ett hett tips från de av er som är i vår närhet, låt oss få fråga, annars bit i tungan och le! Låt oss göra våra egna misstag (förutsatt att vi inte håller på att ha ihjäl barnet).

2 comments:

milena said...

Jag tänkte direkt på det här inlägget som Underbara Clara skrev ;) http://www.underbaraclaras.com/claras-bebisliv/det-avgor-jag/

Cookie said...

Å jösses, vilken artikel... Bra såklart och jag önskar att fler läste och lärde efter den. Det är nästan så att det råder nån typ av amningshysteri i Sverige för närvarande. Kan man, av tusen olika anledningar, inte amma anses man vara en dålig mor. Det är ju helt fruktansvärt och skapar bara ännu högre krav på oss förstagångsföräldrar. Det vi verkligen vet är ju att det blir fina, friska och hälsosamma barn av de som får flaskmat också :) Det hade jag länge i bakhuvudet när folk höll på och ogga om amning med mig.

Återigen, stor kram och all lycka.
Karin Lisshamre