Wednesday, February 15, 2012

Kärlekens dag

Vem säger att alla hjärtans dag är till för enbart kärlekspar? Jag är uppväxt med att denna dagen är till för att fira kärleken. Dels den mellan par, men även den mellan vänner och familj. Det tråkiga är att kommersialismen har skapat ett kärleks-spektakel av den så att det istället för att vara en dag med värme och kärlek för många är en dag som fylls av ledsna miner och en känsla av ensamhet. Jag önskar så att vi kunde bli bättre på att se varandra för dem vi är och inte falla in i vad det köpkraftiga samhället talat om för oss att se.

Idag har varit en helt fantastisk dag för mig, inte så spektakulär på ett sätt, men så otroligt mäktig och välfylld på andra. Jag har upplevt att få vara kär i min man, att få känna enorm kärlek för vår son, att få vara tacksam och älskad av min/vår familj och även vara berikad med fantastiska vänner. Jag önskar så att jag kunde visat alla som är nära mitt hjärta hur mycket jag håller av er. Istället har jag denna dagen varit i min familjekokong och upplevt blöjor, promenad, sömn, choklad och sushi :) men hoppas att nyttja årets resterande dagar att visa er min kärlek istället.

Jag avslutar dagen med orden som jag fortfarande ber innan sömnen slår till trots mina 32 år:

Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är,
vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer,
lyckan kommer, lyckan går,
Du förbliver Fader Vår.

No comments: