Monday, August 11, 2014

Sommarledighet..?

Idag är en dag då många går tillbaka till jobb och jag ser statusar som blandas med jobbångest o glädje! Min första tanke är "vilken välsignelse att många har ett arbete att gå till". För min egen del är sjukskrivningen förlängd och det är nu klart att jag är fortsatt sjukskriven tills magen tittar ut i slutet på oktober. Blandade känslor är nog det minsta jag kan säga... Glad o tacksam att jag bor i ett land där man faktiskt kan vara sjukskriven o få ersättning när man mår så dåligt så att livet ändå får fungera. Samtidigt känns det bittert att även denna graviditet leder till att jobbet försvinner från mig o att jag ska försöka ägna den kommande mammaledigheten med att leta anställning... Blir liksom inte samma njutning av att gå hemma med ett barn när oron över framtida inkomst hänger över en konstant.

Så med detta säger jag till er som återvänder till arbeten efter sommarledighet att njuta av att ha ett arbete, njut av kollegor som förgyller din dag och över utmaningarna som ligger framför! 


No comments: