Tuesday, May 3, 2011

Motion

Min bror sa så vist till mig att "gillar man resultatet får man lov att gilla processen" och det ligger mycket sanning i det. Jag har påbörjat processen med min hälsa inför kommande bröllop och det är en kamp när klockan ringer och träningskläderna ska på för att hinna göra en runda innan dagen börjar, men jag mantrar och försöker intala mig att jag gillar processen... kanske kommer jag börja göra det då ;)

Jag har fått hjälp med kosten, men som alla vet så får man inte resultat på att bara ta hänsyn till kosten utan det innebär ju även att skärpa sig med motionen, därför har jag lovat mig själv att få till 60 min motion om dagen! Blir mest promenader och cykling, men det tycker jag är realistiskt att hinna med.

Om det finns andra där ute som oxå håller på med "processen" får ni gärna hojta till så kan man alltid peppa varandra!

No comments: