Tuesday, September 20, 2011

Graviditeten :)

Är nu i vecka 18+2 eller vecka 19 som det så fint heter...

Citaten haglar, exempel som "åh, du har dina mest underbara månaderna i livet framför dig!" och "så mysigt! underbart!" eller "Jag har aldrig mått så bra som under min graviditet!". Tänk så underbart det vore om det var sant för alla.

Jag börjar med mitt gnäll så kan jag sluta med en god ton :)

Gnäll:
* Jag har spytt varje dag sedan midsommar.
* Jag orkar inte mycket
* Jag har redan fått kryckor för foglossning

Positiva saker:
* Jag har en liten parasit i magen som faktiskt är vårt barn... svårt att greppa, men otroligt!
* Jag har en underbar chef som möjliggör för mig att trots allt kunna jobba trots lite omarbetningar.
* Jag går inte genom detta själv utan vi är 2 som delar upplevelsen! Både det braiga och det dåliga.

Summa summarum, vi är otroligt välsignade och det känns fantastiskt att få bli föräldrar, men det är klart att allt är lite nervöst. Det svåra är att vara ärlig med omgivningen om hur man mår utan att det blir gnälligt.

No comments: