Wednesday, January 9, 2013

Att le mitt i tuffa tider

Idag har det gått 1 månad sedan vi blev sjuka! Inte så att alla varit sjuka samtidigt, men vi har förutom några enstaka klämdagar varit i karantän. Först förkylning som övergick i influensa med hög feber för oss alla, först Håkan, sen jag och sist Arvid. Blev friska efter nyår (2 dagar) innan Arvid började kaskadspy och nu har jag glädjen att få joina. Håkan fick komma hem från jobb då det kändes omöjligt när jag hängde över toaletten o spydde med en liten Arvid ståendes vid ryggen o klappade mig samtidigt som han da-da-daddade på. Min plats för dagen har blivit i sängen och efter några timmars sömn slås jag av ett par saker:

1. Vilken fantastisk man jag har som kommer hem och jobbar hemifrån samtidigt som han tar hand om vår son.
2. Vilken fantastisk son jag har som leker själv mellan varven så att hans far kan fixa med grejer.
3. Vilken underbar familj jag har!
4. Vilken glädje att höra när mannen sitter på nedervåningen och leker tillsammans med Arvid. Jag hör Arvid "pa-pa-pa" och jag hör Håkan prata tillbaka och ser för mitt inre hur de sitter mitt i leksakerna och fnissar tillsammans.

Alla ovanstående får mig att le och inse att trots att idag är hinken och toaletten mina bästa vänner så är jag så lyckligt lottad. Försöker bara påminna mig om det när jag tänker att det vore nice med alla friska ibland i alla fall :)

No comments: