Saturday, January 19, 2013

Vänner och vänskap

Jag och Arvid har varit på resa denna veckan, vi åkte för att hälsa på en barndomsvän och hennes familj. Sysselsättning har varit lugnt häng, eller ja lugnt och lugnt, men vi har haft våra 3 barn med som tillsammans oftast lyckades hålla oss sysselsatta.

Det jag funderar mer på är vad fantastiskt det är att få ha en sån vän i mitt liv! Vi har delat det mesta genom åren, både skratt och gråt, och få människor vet så mycket skit om mig som hon gör, och ändå står hon kvar! Konstaterade att vi (tillsammans med en tredje) firar 20 års jubileum i år! Galet att det är så länge sedan vi möttes på Götabro kursgård för sommarens ungdomsbibelskola (läger). På något sätt SKA vi under 2013 lyckas ta en husmorssemester tillsammans och fira detta stora att vi hållit så länge!

På hemresan stannade jag till ett par gånger för att träffa "gamla" vänner som jag inte sett på 10 år! Inser hur rikt jag levt, när mitt liv har fått beröras av dessa fantastiska människor! Och vilken nåd att få ta en kaffe, ett samtal och känna att även om vi suger på vardaglig kontakt så finns man ändå där.


No comments: