Wednesday, October 20, 2010

Ett rop på hjälp!

Min underbara storasyster har MS! En bizarr och mörk sjukdom som inte ofta ger glimtar av hopp. Det har dock på de senaste åren kommit fram en behandlingsmetod som tyvärr inte är godkänd i sverige än. Och jag erkänner att jag är skeptisk, men bevisen talar sitt eget språk, och så länge folk blir friska eller bättre är den helt klart värd att hoppas på!

Jag kan inte förklara behandlingen så bra, men klicka här så kommer du till en artikel om den och effekten den haft. Det är spännande att läsa om resultaten och visst växer hoppet när man helt plötsligt förstår att det inte nödvändigtvis är kört!

Eftersom behandlingen inte är godkänd i Sverige så får man söka hjälp i första hand i Europa, bland annat Polen. Där är en klinik som genomfört 600 operationer med 600 lyckade resultat. Alla har inte blivit helt bra, några har det, men alla har fått ett uppstannande av sjukdomen och framförallt en gradvis förbättring. (klinikens hemsida är på polska men finns här)

Frida anmälde sig till denna kliniken tidigare i år och fick veta att det är ca 2 års väntetid så bara att hålla i hatten, be och invänta besked.  Idag har de ringt henne och erbjudit henne en operation NU! Galet vad underbart!! MEN ett stort problem återstår: Den kostar 6 900 euro! Så nu har vi en vecka på oss att få ihop pengarna till henne.

Vill du vara med och bidra är det bara att skriva ett mail till mig på emma.axklo@gmail.com så ska jag vidarbefodra hennes konto till dig. Varje 50-lapp är en välsignelse och många bäckar små... heter det ju.

Jag hoppas och ber att vi ska lyckas och få ner Frida dit nu!

No comments: