Tuesday, October 5, 2010

Ett skämt - eller tyvärr inte!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/sverigedemokraterna/article7902089.ab

Under gudstjänsten för riksdagens öppnande då biskopen talar om mänskliga rättigheter tågar de ut... haha... och de säger att de känner sig kränkta!? Förstår inte hur man kan bli kränkt av att en person talar om människors lika värde!

Hm... det var misstag nr 1 efter öppnandet, eftersom det är dag 1 på sina nya poster ser jag fram emot att följa de kommande oxå. De har idag skämt ut sig i landet tycker jag iaf.

Utdrag ur predikan som tydligen var så kränkande att SD var tvungna att gå:
"Igår kväll samlades många tusen människor i Stockholm och i olika delar av landet för att ge sin mening till känna. Ropa ut sin avsky mot det som gör skillnad på människor. Den rasism som säger att du är inte lika mycket värd som jag. Du ska inte ha samma rättigheter som jag. Du är inte värd ett liv i frihet. Och detta av en enda grund – att vi råkar vara födda i olika delar av vår värld. Det är inte värdigt en demokrati som vår att göra skillnad på människor. Det är inte möjligt för troende människor att göra skillnad på människor. Det är inte värdigt människor att göra skillnad på människor."

 

1 comment:

Frida said...

Jag tycker faktiskt som du. Bra skrivet!