Tuesday, October 19, 2010

Morgonstund och en hyllning till Skype!

Vänder mig om i sängen kl 05.32 enligt klockan och konstaterar att mobiltäckningen på Nya Zealand suger eftersom Håkan inte kunnat skicka sms inatt :( Surfar runt lite på nätet och funderar på vad idag ska innehålla när min telefon helt plötsligt börjar ringa... Det är Håkan som hittat en fast telefon, jag får numret och ska ringa tillbaka på en gång. Startar upp skype som jag har installerat i telefonen så jag kan prata "som vanligt" fast det går via skype! Ett underbart 45 min långt samtal senare säger han till mig att ha en bra dag och jag säger ha en bra kväll och sov gott sen! Nu kommer det spännande, hur mkt har 45 min till en fast tel i NZ kostat? Jo... fasligt dyrt blev det *ironi* - Hela 3 kr och 50 öre gick samtalet på! Skillnad mot sist till en mobil då 25 min kostade 80 kr (ändå billigt) Men jag hyllar skype och tackar älsklingen för att han fixat sig till en fast telefon!

Nu börjar min dag med ett stort leende, jag går runt och blir hög på att sniffa på mina rosor och räknar ner tills jag får pussa på honom igen. Förvånandsvärt har jag upptäckt att det jag saknar absolut mest är att kunna prata av sig om dagen tillsammans.

Ha en underbar tisdag allihopa, min kan nog inte bli bättre än den redan är :)

No comments: