Thursday, March 3, 2011

DAG 21 – Favoritprogram

Spontant går tankarna till att välja ett favorit TV program, men kanske är det alla möjliga olika program som ligger på valsedeln?!

Låter jag tankarna flöda lite fritt kring olika program jag möter i tillvaron så måste jag säga att det favoritprogram jag väljer är en typ av program och inte ett specifikt till innehåll.

Tänk att du sitter i ett mörkt rum, det är folk runt omkring dig i stolar precis som din, helt plötsligt slutar sorlet och ridån går upp, troligtvis till musik. En spotlight på scenen och där börjar det… en musikal! Tjo vilken glädje att få sitta ner och njuta av en bra musikal på teatern. Jag har aldrig varit på Broadway, men en favorit är att få gå på musikal i London.

Så mitt favoritprogram är helt enkelt ett program (blad) till en musikal! Det representerar avslappning, upplevelse och njutning, allt på samma gång. 

(Bilden är från Starlight express som jag sett i London)


No comments: