Sunday, March 13, 2011

DAG 27 – Favoritland

Jag har 2 favoritländer och att välja mellan dem är som att välja mellan mina föräldrar eller att välja mellan mina syskon. Det går helt enkelt inte, så båda länderna får bli mina favoriter :)

Botswana – det landet som representerar mycket av min barndom, det land som är fyllt med så många underbara människor, min familj. Ett land där man dansar i kyrkorna och där det känns som en konsert på en vanlig söndag förmiddag. Ett land som gett mig otroligt mycket och varit med o format mig till den jag är idag.

Sverige – ett underbart land som jag älskar! Ett land med 4 årstider, ett land som är en del av mina rötter, ett land där jag också känner mig hemma. Finns mycket underbart att säga om Sverige, men även detta land med sina fjäll och sina stäpper har format mig till den jag är.

Dessa två länder är mina favoriter!

No comments: