Wednesday, March 9, 2011

DAG 25 – Favoritdag

”Jag vill aldrig bliva stur” – ett känt citat av allas vår kära Pippi Långstrump!

O ack så sant det är! Tänk innan man blev myndig o vuxen så var den högsta drömmen att få ta egna beslut att få bestämma helt själv över vad man skulle göra. För att inse när verkligheten kommer ikapp att det inte alls är något man egentligen vill. Tänk så okomplicerat livet var som barn, jag inser att alla barn i världen inte har det så okomplicerat, men min barndom var det. Jag var älskad, omhändertagen och jag levde tryggt i visshet om att mina föräldrar kunde klara allt!

Hm, glider lite ifrån ämnet här, men en sak jag trots att jag inte vill bliva stur fullkomligt älskar är födelsedagar!!! Det är så roligt att få fira folk, och precis lika roligt att bli firad. Tårta, ljus (blir aldrig för gammal för ljus), paket och sång på morgonen! Saker som helt enkelt hör ihop med en födelsedag! Lyckas man dessutom bli överraskad med något så är dagen fullkomligt perfekt! Så min favoritdag på hela året är min födelsedag!

Ps. för de av er som inte har koll så är det den 14e Maj, och jag är född 1979 d.s.


No comments: