Thursday, March 10, 2011

DAG 26 – Favoritspråk

Jojagog älolsoskokaror atottot poproratota rorövovarorsospoproråkoketot! 

Jag minns somrar med kusinerna hos farmor o farfar när vi sprang runt och hela dagar bara pratade rövarspråket! Helt otroligt vad skoj man kunde ha, och inte en enda vuxen begrep vad vi sa… payback på när folk pratade tyska eller annat för att man inte skulle förstå vad de vuxna pratade om.

Jag älskar språk i allmänhet, det fascinerar mig hur många nyanser och grupperingar det kan finnas! Men om jag ska plocka ut ett enda favoritspråk så blir det faktiskt just rövarspråket! Trots att det inte direkt finns några vettiga nyanser i det språket eller olika vinklingar att använda så är det ett språk som verkligen bibehåller barnasinnet! hihi! Jag lovar, försök prata lite och minns sedan barndomshändelser och jag lovar att ett litet leende sprider sig på dina läppar :)


No comments: