Tuesday, November 29, 2011

Adventstid och missbruk

Nu har vi haft första advent i nya huset, sååå mysigt med stakar i fönstrena och inte så mkt kartonger kvar. De som är kvar är dessutom undanstoppade för att de ska gås genom så man ser dem inte i huset. Lite gardiner kvar och belysning att fixa, men de stora bitarna är gjorda, nu får vi finlira :) känns toppen!

Gällande missbruk i adventstid så har jag lärt mig ett nytt recept på microknäck, vilket resulterat i att jag kan titulera mig knäck-missbrukare. Vill ändå dela med mig av detta suveräna recept.

1 dl socker
1 dl sirap
1/2 dl grädde

Blanda i en microskål, lägg på locket och kör på maxeffekt i micron. Tid beror på hur ni vill ha den och hur microns effekt är.

Men i vår micro blir 6 min perfekt, det släpper från formarna, men är fortfarande segt när man tuggar.

Efter 6 min tar man ut och rör ner 1/2-1dl hackad mandel, sedan är det bara hälla direkt från skålen i formarna... inget skedkladd!!! Ställ plåten med formarna kallt och vips så har man färdig knäck :D

Glad advent!!!

No comments: