Wednesday, November 23, 2011

Golvyta & även kanske en önskelista

Nu börjar vi ana golven under kartongerna igen. Massa saker vi kommit på att vi saknar, saker som en skänk, snygga gardinstänger, en extra bänk till köket (har en byggplan), massa mattor, har typ inga till våra kalla golv, gästtofflor (så våra gäster inte behöver frysa om tårna), ett stort matbord (inom året), en kökslampa, en lampa till trappen, en taknära lampa till ovanvåningen, sänglampor, sängbord 20cm breda. Jag önskar att jag hade en mysig gravid pyjamas som jag kunde krypa runt i, helst flanell (och stor) eller bomull :) Vi behöver uppdatera vårt blomförråd och vi ska inte börja prata om barnrummet som inte är i närheten av att ens vara påbörjat... en sak i taget.

Hm... kanske skulle ta och skriva en önskelista av ovanstående eller så kan ju ni som läser sprida runt det :)

Veckans glädjeämne är att sakta med säkert kommer böckerna upp i bokhyllorna och jag riktigt njuter av att se dem sakta fylla hyllorna. Går sakta eftersom att jag får sluta så fort jag får sammandragningar, men jag gillar att göra det så hellre tar det lugnt och en sak i taget även här :)

Samt höll på att glömma, igår fick vi glädjande en soffa till vår övervåning via en sida på facebook där folk annonserar om saker de vill bli av med. Så mot att vi hämtade fick vi en helt duglig och fin soffa till vårt allrum på övervåningen :)

No comments: